Ο Καιρός:

Δήμος Σερβίων – Βελβεντού: Πρόσκληση φορέων για το θέμα της Λαϊκής Αγοράς Σερβίων

Τη Δευτέρα 4 Μαΐου και ώρα 5μ.μ. θα πραγματοποιηθεί Δημοτικό Συμβούλιο στην Αίθουσα Συνεδριάσεων στα Σέρβια με θέμα την πρόταση των Τεχνικών Υπηρεσιών για την προσωρινή ΄΄μεταφορά΄΄ της Λαϊκής Αγοράς λόγω της ταυτόχρονης εκτέλεσης, στο κέντρο της πόλης των Σερβίων, των έργων: Ανάπλαση Σερβίων, Υπογειοποίηση των δικτύων χαμηλής και υψηλής τάσης, Κατασκευή υπογείων σταθμών, Ανακατασκευή Διατηρητέου Κτιρίου Ράπτη.

Καλούνται οι εκπρόσωποι και τα μέλη του Εμπορικού Συλλόγου Σερβίων, οι καταστηματάρχες, οι εκπρόσωποι επαγγελματιών και πωλητών Λαϊκής Αγοράς, οι εκπρόσωποι φορέων της πόλης των Σερβίων να παραστούν στο Δημοτικό Συμβούλιο και να συμμετέχουν με την κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων καθώς και αποφάσεων των Διοικητικών Συμβουλίων τους για το συγκεκριμένο θέμα. 
 
                                                                                                                                       ai-vres
O Μπιλ Γκέιτς είναι Αμερικανός Επιχειρηματίας και πρόεδρος της Microsoft. To 1999 o Γκέιτς έγραψε ένα βιβλίο με τίτλο »Business @ The Speed Of Thought», στο οποίο έκανε 15 προβλέψεις για το μέλλον που τότε φαινόντουσαν εξωπραγματικές. Σήμερα, 16 χρόνια μετά, όσα είχε προβλέψει ο Αμερικανός επιχειρηματίας είναι μέρος της καθημερινότητας μας και μερικά από αυτά τώρα μας φαίνονται αυτονόητα. Δείτε ποιες είναι οι 15 προφητείες του Μπιλ Γκέιτς: 1. Ιστοσελίδες που θα βοηθούν στην έρευνα αγοράς...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/15-profities-tou-bil-gkeits-pou-eginan-pragmatikotita/
Η πτωτική πορεία για το περιοδικό ξεκινάει από τις αρχές της δεκαετίας του ’80. Οι λόγοι,πολλοί. Ο προφανέστερος η γήρανση του ίδιου του εντύπου, των ανθρώπων που το διάβαζαν και αυτών που το δημιουργούσαν. Όπως είπαμε και στην αρχή οι εξελίξεις στον Τύπο ξεπέρασαν το Ρομάντσο και τα άλλα έντυπα της εποχής του. Νέοι δημοσιογραφικοί όμιλοι δημιουργούνταν τόσο στις εφημερίδες όσο και στα περιοδικά. Ως οδοστρωτήρας εμφανίσθηκε και ο φιλόδοξος πρώην διοικητής της Τράπεζας Κρήτης Γιώργος Κοσκωτάς. Δημιούργησε την Γραμμή στην Παλήνη αντέγραψε τα ενημερωτικά, lifestyle, glossy και τηλεοπτικά περιοδικά που κυριαρχούσαν τότε στην Αμερική και στην Ευρώπη. Τα λεφτά που έριχνε για διαφήμιση αλλά και για συμβόλαια με δημοσιογράφους κόντεψαν να τσακίσουν ισχυρούς εκδότες, πόσο μάλλον το ταπεινό πλέον Ρομάντσο. Τον Φεβρουάριο του 1987 θα φύγει από την ζωή ο Νίκος Θεοφανίδης, ο οποίος είχε αποχωρήσει ήδη από τα εκδοτικά από το 1984. Τον Αύγουστο του 1987, οι τίτλοι του Θεοφανίδη (Ρομάντσο, Πάνθεον, Βεντέττα) θα περάσουν στον Δημοσιογραφικό Οργανισμό Λαμπράκη ο οποίος με την σειρά του δεν μπόρεσε να ανατρέψει την πτωτική πορεία του περιοδικού με αποτέλεσμα να προχωρήσει στην οριστική διακοπή της κυκλοφορίας του, πριν από 25 χρόνια, στις 10 Απριλίου του 1990. Το μόνο που έχει μείνει πλέον να κρατάει ζωντανό το όνομα του είναι η αναβίωση ως θερμοκοιτίδα επιχειρήσεων και πολιτιστικό κέντρο των τελευταίων γραφείων και πιεστηρίων του στην οδό Αναξαγόρα. romantso7 Close Η Χίλαρι Κλίντον με «κερατάκια», το εξώφυλλο του TIME! 1326 0 0 0 10 φορές που φτάσαμε κοντά στη συντέλεια του κόσμου Στην ίδια κατηγορία 56a07ef8466ef2c8faa4cd5cf7b24c45 Φυλακισμένες. Οι γυναίκες που ζουν μακριά από τα παιδιά τους. Ναρκωτικά, σεξουαλική κακοποίηση και καταστολή με χάπια. 3c92 Τζένιφερ Άνιστον και Μπραντ Πιτ. Το πολύκροτο διαζύγιο και η «καημένη» Τζένιφερ και η «αντροχωρίστρα» Αντζελίνα Τζολί. Η δύναμη του κίτρινου τύπου cropgreenhouse_0 Σε ποια χώρα οι κρατούμενοι είναι έγκλειστοι σε θερμοκήπιο, πληρώνουν νοίκι, επιδοτούνται οι σπουδές τους και δεν δραπετεύουν αν και μπορούν 278D2D7C00000578-3036586-Therese_Larsson_Millenium_series_author_Stieg_Larsson_s_niece_wa-a-33_1429011009961 Ποιο ήταν το πραγματικό «κορίτσι με το τατουάζ» που ενέπνευσε τον θείο της να γράψει τη best seller τριλογία Millenium. Ήταν ανορεξική, έπαιζε κικ μπόξινγκ και συζούσε με ναρκομανή. Σήμερα είναι νοσοκόμα και έχει ένα παιδί guilotin Η πρώτη εκτέλεση με γκιλοτίνα. «Φέρτε πίσω τις αγχόνες», φώναζαν οι Γάλλοι πολίτες, επειδή η ταχύτητα του αποκεφαλισμού τους στερούσε το «απολαυστικό» θέαμα! religion Οι 10 θρησκείες που δεν κατάφεραν να εδραιωθούν και οι πιστοί τους τις ξέχασαν γρήγορα Δείτε επίσης... merkel spiegel Το Der Spiegel ντύνει Ναζί τη Μέρκελ στην Ακρόπολη και της δείχνει πώς βλέπει η Ευρώπη τη Γερμανία. Ένα τολμηρό δημοσίευμα hillary-TIME Η Χίλαρι Κλίντον με «κερατάκια», το εξώφυλλο του TIME! theweek_Tsipras O Τσίπρας ως σύγχρονος Προμηθέας σπάει τα δεσμά του ευρώ. 300 διανοούμενοι από όλο τον κόσμο υπογράφουν επιστολή στήριξης υπέρ της Ελλάδας hebdo Αυτοκτόνησε αστυνομικός που ερευνούσε τη σφαγή στο Charlie Hebdo μετά από συνάντηση του με συγγενείς των θυμάτων Anti-terror police surround building in hunt for three suspects wanted for Charlie Hebdo massacre Αναγνωρίστηκαν οι δράστες του μακελειού στη Charlie Hebdo, μεταδίδουν τα γαλλικά ΜΜΕ. Πληροφορίες για επιχείρηση ώστε να συλληφθούν Greece Far Right Spiegel: «Η Χρυσή Αυγή δρούσε ανενόχλητη, επειδή είχε στενούς δεσμούς με την αστυνομία και τους πολιτικούς. Ελπίζουν να βγει εκτός νόμου». Εκτενές αφιέρωμα του γερμανικού περιοδικού Σχόλια Δεν υπάρχουν σχόλια Απαντήστε ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ «Αφού πέρναγε το κορμί μου και η ομορφιά μου, λέω από εκεί θα ζήσω». Τίνα Σπάθη, η πρωταγωνίστρια ερωτικών ταινιών του ‘70. Γύρισε 25 ταινίες σεξ σε δύο χρόνια και αποσύρθηκε για να κάνει οικογένεια (βίντεο) «Αφού πέρναγε το κορμί μου και η ομορφιά μου, λέω από εκεί θα ζήσω». Τίνα Σπάθη, η πρωταγωνίστρια ερωτικών ταινιών του ‘70. Γύρισε 25 ταινίες σεξ σε δύο χρόνια και αποσύρθηκε για να κάνει οικογένεια (βίντεο) Αρχική Αρχική Συγκλονιστική τροπή στο θρίλερ της 4χρονης Άννυ που αγνοείται. Ομολόγησε ο πατέρας της ότι αυτός την εξαφάνισε. Κινητοποίηση της Interpol για τον εντοπισμό 50χρονου Γερμανού που εμπλέκεται στην υπόθεση Συγκλονιστική τροπή στο θρίλερ της 4χρονης Άννυ που αγνοείται. Ομολόγησε ο πατέρας της ότι αυτός την εξαφάνισε. Κινητοποίηση της Interpol για τον εντοπισμό 50χρονου Γερμανού που εμπλέκεται στην υπόθεση Ο 14χρονος αφροαμερικανός Τζορτζ Στίνι εκτελέστηκε στην ηλεκτρική καρέκλα για τον φόνο δύο κοριτσιών, αλλά το δικαστήριο τον αθώωσε 70 χρόνια μετά τον θάνατό του! Η μάσκα που ήταν σχεδιασμένη για ενήλικες έπεσε την ώρα της εκτέλεσης Ο 14χρονος αφροαμερικανός Τζορτζ Στίνι εκτελέστηκε στην ηλεκτρική καρέκλα για τον φόνο δύο κοριτσιών, αλλά το δικαστήριο τον αθώωσε 70 χρόνια μετά τον θάνατό του! Η μάσκα που ήταν σχεδιασμένη για ενήλικες έπεσε την ώρα της εκτέλεσης «Όταν βλέπετε την ταινία 'το Βαθύ Λαρύγγι', παρακολουθείτε το βιασμό μου». Έπαιζα με το πιστόλι στον κρόταφο δηλώνει η πρωταγωνίστρια της θρυλικής ταινίας πορνό «Όταν βλέπετε την ταινία 'το Βαθύ Λαρύγγι', παρακολουθείτε το βιασμό μου». Έπαιζα με το πιστόλι στον κρόταφο δηλώνει η πρωταγωνίστρια της θρυλικής ταινίας πορνό Έφυγε από τη ζωή ο μοναχός που ενέπνευσε στην Αρλέτα να γράψει το "Μπαρ Το Ναυάγιο". "Καθότανε στο διπλανό σκαμπό και κοινωνούσε με ουίσκι και νερό" Έφυγε από τη ζωή ο μοναχός που ενέπνευσε στην Αρλέτα να γράψει το "Μπαρ Το Ναυάγιο". "Καθότανε στο διπλανό σκαμπό και κοινωνούσε με ουίσκι και νερό" Τα τατουάζ των φυλακισμένων της ΕΣΣΔ. Γιατί ζωγράφιζαν τον Στάλιν και τον Λένιν; Τι συμβόλιζαν τα στιλέτα, οι νεκροκεφαλές, οι επωμίδες και τα μάτια πάνω από το πέος; Τα τατουάζ των φυλακισμένων της ΕΣΣΔ. Γιατί ζωγράφιζαν τον Στάλιν και τον Λένιν; Τι συμβόλιζαν τα στιλέτα, οι νεκροκεφαλές, οι επωμίδες και τα μάτια πάνω από το πέος; Η καθηγήτρια που έστειλε πορνό στους μαθητές της κατακεραυνώνει τα μίντια Η καθηγήτρια που έστειλε πορνό στους μαθητές της κατακεραυνώνει τα μίντια Δέκα άγνωστοι άγγελοι θανάτου της ναζιστικής Γερμανίας Δέκα άγνωστοι άγγελοι θανάτου της ναζιστικής Γερμανίας Δύο γυναίκες πεθαίνουν από ενδοοικογενειακή βία κάθε εβδομάδα. H Κίρα Νάιτλι ξυλοκοπείται άγρια από το σύντροφό της για να φωνάξει CUT. Δείτε τo σοκαριστικό σποτάκι Δύο γυναίκες πεθαίνουν από ενδοοικογενειακή βία κάθε εβδομάδα. H Κίρα Νάιτλι ξυλοκοπείται άγρια από το σύντροφό της για να φωνάξει CUT. Δείτε τo σοκαριστικό σποτάκι Μέρες Παράξενες ΜΕΡΕΣ ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ... Γράφει ο Χρίστος Βασιλόπουλος Tram Karamanlis «Ένας ψηλός και νεότατος άνδρας έσκυψε και άγγιξε τη σιδηροτροχιά με το χέρι του. Αναγνώρισα τον Κωνσταντίνο Καραμανλή”. Η μαρτυρία του Ιταλού ρεπόρτερ για το ξήλωμα του τραμ στην Αθήνα του 1953 22/04/2015 Η κόντρα του Καραμανλή με την αγγλική ηλεκτρική εταιρία "Πάουερ" που οδήγησε στον ξαφνικό "θάνατο" του τραμ. Περισσότερα NEWSLETTER ...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/romantso-to-thriliko-periodiko-ton-rekor/
δικό, Ρομάντσο Romatso1 Ένοχοι και Αθώοι Πηγή: news247 Το θυμάμαι αμυδρά. Στο κουρείο που πήγαινα πιτσιρίκος την δεκαετία του ’70 στο τραπεζάκι δίπλα στις πεντάλιτρες μπουκάλες της «Μυρτώ». Μαζί με τα περιοδικά με τα σταυρόλεξα και το «Τραστ του γέλιου». Στόχος μου ήταν να προλάβω να διαβάσω όσες περισσότερες γελοιογραφίες του Αρχέλαου και του Χριστοδούλου μπορούσα πριν έρθει η σειρά μου για κούρεμα. Όσο μεγάλωνα και συνέχιζα στο ίδιο κουρείο το Ρομάντσο πήγαινε όλο και πιο κάτω στην στοίβα. Χάνονταν κάτω από περιοδικά φρέσκα και γυαλιστερά που το ιλουστρασιόν χαρτί τους και η ύλη τους σε κέρδιζε. Ήταν η εποχή που είχαμε περάσει οριστικά στην έγχρωμη τηλεόραση, στον «Ταχυδρόμο», στο «ΕΝΑ» και στο «ΚΑΙ». Και κάπως έτσι το Ρομάντσο βγήκε από την ζωή μας – και από τις στοίβες των περιοδικών στα κουρεία και στα κομμωτήρια – χωρίς να το καταλάβει σχεδόν κανείς. Ήταν 10 Απριλίου του 1990 όταν το Ρομάντσο θα κρέμονταν για τελευταία φορά στα μανταλάκια των περιπτέρων. Επάνω το «ΣΥΝ», όπως είχε μετονομαστεί στο Ρομάντσο λίγες εβδομάδες πριν, σε μία απέλπιδη προσπάθεια ανανέωσης από τον τελευταίο του διευθυντή Μάνο Αντώναρο, που το είχε αγαπήσει όσο λίγοι ως γιος του Αρχέλαου, έγραφε τεύχος 2454. Είχαν περάσει 2454 εβδομάδες, η διαίρεση βγάζει περίπου 47 χρόνια αλλά η ιστορία του ξεπερνάει τα πενήντα, με ένα μικρό διάλειμμα στα πρώτα χρόνια της Κατοχής. Στην μεταπολεμική Ελλάδα το Ρομάντσο είχε γίνει συνώνυμο του περιοδικού . Σε μία Ελλάδα που διαμόρφωνε αστική κουλτούρα το ψιλικατζίδικο λέγονταν ΕΒΓΑ της γειτονίας, η οδοντόκρεμα Κολυνός και το περιοδικό Ρομάντσο. Romatso2 «Δεν υπήρχε άνθρωπος που να μην το αγόραζε» θυμάται στα 88 του χρόνια σήμερα ο Γιάννης Καιροφύλας, ο «Αθηναιογράφος» του Ρομάντσο και όπως αναφέρει στο WE του news247 «πήγαιναν στο περίπτερο και έλεγαν “πιάσε μου ένα Ρομάντσο” και εννοούσαν ένα οποιοδήποτε περιοδικό». Ποιοι το αγόραζαν; Σύμφωνα με όσα μας αναφέρει ο κ. Καιροφυλάς «είναι μύθος ότι ήταν το περιοδικό για τις κομμώτριες και τις κοπτοραπτούδες, αυτά τα έλεγαν οι των εφημερίδων που ήθελαν να υποβαθμίσουν την ύλη του. Το Ρομάντσο το διάβαζαν όλοι. Από τα λαϊκά κορίτσια μέχρι εισαγγελείς και καθηγητές πανεπιστημίου. Οι τελευταίοι μπορεί να ντρέπονταν λίγο και να το έκρυβαν μέσα στην εφημερίδα ή να είχαν ως δικαιολογία ότι το αγόραζαν για την σύζυγο τους όμως σας πληροφορώ – καθώς συνομιλούσα μαζί τους – ότι ήταν φανατικοί αναγνώστες. Και ξέρετε γιατί; Γιατί εκείνη την εποχή το Ρομάντσο είχε μαζέψει τις καλύτερες πένες στην δημοσιογραφική αγορά. Με το που άνοιγες το περιοδικό στην σελίδα 3 υπήρχε για δεκαετίες το χρονογράφημα του Π. Παλαιολόγου, έγραφε ο Νίκος Τσιφόρος, ο Νίκος Μαράκης, η Μπουκουβάλα – Αναγνώστου και άλλοι πολλοί. Δεν υπήρχε μεγάλη υπογραφή στα έντυπα που να μην πέρασε από το Ρομάντσο». Ψυχή και ιδρυτής του περιοδικού, ο Νίκος Θεοφανίδης που γεννήθηκε το 1901 στο Τσεσμέ της Μικράς Ασίας και από μικρός δούλευε στα τυπογραφία. Μεγαλωμένος ανάμεσα στις μυρωδιές του δημοσιογραφικού χαρτιού, του αντιμονίου και του μελανιού με την κάθοδο του στην Αθήνα καταπιάστηκε με την έκδοση του Ρομάντσου αρχικά σε συνεργασία με τον Σπ. Λαμπαδαρίτη. Το Ρομάντσο ξεκίνησε την πορεία του στις 17 Νοεμβρίου του 1934 και μέχρι το 1942 είχε την μορφή βιβλιοπεριοδικού. Από την αρχή μέχρι το τέλος του φιλοξενούσε μία αυτοτελή ιστορία, ένα ρομάντσο. Μεσούσης της κατοχής θα αλλάξει τον χαρακτήρα του και θα γίνει το περιοδικό ποικίλης ύλης που κυριάρχησε μεταπολεμικά. Αρχικά – και για δύο χρόνια – διευθυντής ανέλαβε ο Απόστολος Μαγγανάρης ο οποίος είχε την «Μάσκα» ενώ στην συνέχεια ανέλαβε ο Μιχάλης Χανούσης ο οποίος το οδήγησε μέχρι και την δεκαετία του ’80. Romatso3 Η κίνηση που έκανε το Ρομάντσο να ξεφύγει από τον ανταγωνιστικό «Θησαυρό» ήταν η μείωση της τιμής του από τις 6 δραχμές στις 3 το 1956. Το τιράζ από τότε και μετά αυξάνονταν με γεωμετρική πρόοδο. Από τα 11.000 φύλλα στα μέσα της δεκαετίας του ’50 έφτασε σταδιακά να αγγίξει και τις 400.000 αντίτυπα όμως για το μεγαλύτερο διάστημα πουλούσε σταθερά πάνω από 300.000 περιοδικά κάθε εβδομάδα. Νούμερα που δεν έπιασε ποτέ κανένα άλλο περιοδικό – και αν δεν απατώμαι και έντυπο – και που το πιθανότερο ότι δεν θα πιάσει ούτε στο μέλλον. Στα περίπτερα της επικράτειας γίνονταν προκρατήσεις σε τεφτέρια ενώ ταξίδευε με αεροπλάνα, τρένα και βαπόρια όπου υπήρχε ελληνισμός στην δεκαετία του ’60. Το Ρομάντσο σε μία εποχή που δεν υπήρχε άλλος τρόπος διασκέδασης και επαφής με τον ελληνικό γραπτό λόγο είχε και τον ρόλο αυτό για τους απόδημους. Romatso5 Η ύλη του ήταν για όλη την οικογένεια. Ο πατέρας θα διάβαζε το «εξωτικό διήγημα» του Νίκου Μαράκη, τις «περιπέτειες του διάσημου κυνηγού Μ. Χιτζ» τα μεταφρασμένα από αμερικανικά περιοδικά αστυνομικά διηγήματα ή τους «Αφανείς ήρωες από την Κατοχή» και τους «Ιππότες των ορέων». Η μητέρα με την σειρά της θα διάβαζε τα αισθηματικά διηγήματα και μυθιστορήματα, τις στήλες ομορφιάς, τις συμβουλές για το νοικοκυριό και την εκλαϊκευμένη ιατρική ενώ τα παιδιά τα παραμύθια και τις χιουμοριστικές στήλες ενώ κοινός τόπος για όλους ήταν το χρονογράφημα του Παλαιολόγου και το ευθυμογράφημα του Τσιφόρου και φυσικά οι γελοιογραφίες με χαρακτηριστικότερη το «Κόμμα των Βαρελοφρόνων» του Π. Παυλίδη και ο Σπαγγοραμένος του Σ. Πολενάκη. Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι το Ρομάντσο δημιούργησε σχολή καθώς έφερε την γελοιογραφία στα περιοδικά την δεκαετία του ’50. Από τις σελίδες του πέρασαν ο Αρχέλαος, ο Βασίλης Χριστοδούλου, ο Παυλίδης, ο Πολενάκης, ο Βλασσόπουλος, ο Μακρής, ο Αναστόπουλος και πολλοί άλλοι. Χαρακτηριστικό ήταν το περιοδικό – πέρα από τις πολλές που είχα διάσπαρτα μέσα στην ύλη του – είχε δώσει το οπισθόφυλλο τους σε ένα σετ από γελοιογραφίες. Στην συνέχεια και όσο μεγάλωνε η διαφημιστική αγορά μεταφέρθηκε στο εσωτερικό οπισθόφυλλο λόγω διαφήμισης και για τον ίδιο λόγο έφυγε και από εκεί και να πάει ως «γελάστε μαζί μας» απέναντι από το εσωτερικό οπισθόφυλλο. Εντύπωση – με βάση τα μεταγενέστερα περιοδικά ποικίλης ύλης – ήταν το εξώφυλλο τουλάχιστον έως και την δεκαετία του ’60: Υπήρχε μόνο ο τίτλος του περιοδικού, η τιμή, ο αύξων αριθμός και το πορτρέτο ενός καλλιτέχνη, Έλληνα η ξένου. Πουθενά ημερομηνία, πουθενά θεματολογία, πουθενά συνέντευξη του προσώπου που έβλεπες στο εξώφυλλο. Το τελευταίο άλλαξε την δεκαετία του ’70 όταν στο δυναμικό του Ρομάντσο προστέθηκε η Κική Σεγδίτσα η οποία πραγματοποιούσε της συνεντεύξεις με το πρόσωπο του εξωφύλλου. Romatso6 Η πτωτική πορεία για το περιοδικό ξεκινάει από τις αρχές της δεκαετίας του ’80. Οι λόγοι,πολλοί. Ο προφανέστερος η γήρανση του ίδιου του εντύπου, των ανθρώπων που το διάβαζαν και αυτών που το δημιουργούσαν. Όπως είπαμε και στην αρχή οι εξελίξεις στον Τύπο ξεπέρασαν το Ρομάντσο και τα άλλα έντυπα της εποχής του. Νέοι δημοσιογραφικοί όμιλοι δημιουργούνταν τόσο στις εφημερίδες όσο και στα περιοδικά. Ως οδοστρωτήρας εμφανίσθηκε και ο φιλόδοξος πρώην διοικητής της Τράπεζας Κρήτης Γιώργος Κοσκωτάς. Δημιούργησε την Γραμμή στην Παλήνη αντέγραψε τα ενημερωτικά, lifestyle, glossy και τηλεοπτικά περιοδικά που κυριαρχούσαν τότε στην Αμερική και στην Ευρώπη. Τα λεφτά που έριχνε για διαφήμιση αλλά και για συμβόλαια με δημοσιογράφους κόντεψαν να τσακίσουν ισχυρούς εκδότες, πόσο μάλλον το ταπεινό πλέον Ρομάντσο. Τον Φεβρουάριο του 1987 θα φύγει από την ζωή ο Νίκος Θεοφανίδης, ο οποίος είχε αποχωρήσει ήδη από τα εκδοτικά από το 1984. Τον Αύγουστο του 1987, οι τίτλοι του Θεοφανίδη (Ρομάντσο, Πάνθεον, Βεντέττα) θα περάσουν στον Δημοσιογραφικό Οργανισμό Λαμπράκη ο οποίος με την σειρά του δεν μπόρεσε να ανατρέψει την πτωτική πορεία του περιοδικού με αποτέλεσμα να προχωρήσει στην οριστική διακοπή της κυκλοφορίας του, πριν από 25 χρόνια, στις 10 Απριλίου του 1990. Το μόνο που έχει μείνει πλέον να κρατάει ζωντανό το όνομα του είναι η αναβίωση ως θερμοκοιτίδα επιχειρήσεων και πολιτιστικό κέντρο των τελευταίων γραφείων και πιεστηρίων του στην οδό Αναξαγόρα. romantso7...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/romantso-to-thriliko-periodiko-ton-rekor/
δικό, Ρομάντσο Romatso1 Ένοχοι και Αθώοι Πηγή: news247 Το θυμάμαι αμυδρά. Στο κουρείο που πήγαινα πιτσιρίκος την δεκαετία του ’70 στο τραπεζάκι δίπλα στις πεντάλιτρες μπουκάλες της «Μυρτώ». Μαζί με τα περιοδικά με τα σταυρόλεξα και το «Τραστ του γέλιου». Στόχος μου ήταν να προλάβω να διαβάσω όσες περισσότερες γελοιογραφίες του Αρχέλαου και του Χριστοδούλου μπορούσα πριν έρθει η σειρά μου για κούρεμα. Όσο μεγάλωνα και συνέχιζα στο ίδιο κουρείο το Ρομάντσο πήγαινε όλο και πιο κάτω στην στοίβα. Χάνονταν κάτω από περιοδικά φρέσκα και γυαλιστερά που το ιλουστρασιόν χαρτί τους και η ύλη τους σε κέρδιζε. Ήταν η εποχή που είχαμε περάσει οριστικά στην έγχρωμη τηλεόραση, στον «Ταχυδρόμο», στο «ΕΝΑ» και στο «ΚΑΙ». Και κάπως έτσι το Ρομάντσο βγήκε από την ζωή μας – και από τις στοίβες των περιοδικών στα κουρεία και στα κομμωτήρια – χωρίς να το καταλάβει σχεδόν κανείς. Ήταν 10 Απριλίου του 1990 όταν το Ρομάντσο θα κρέμονταν για τελευταία φορά στα μανταλάκια των περιπτέρων. Επάνω το «ΣΥΝ», όπως είχε μετονομαστεί στο Ρομάντσο λίγες εβδομάδες πριν, σε μία απέλπιδη προσπάθεια ανανέωσης από τον τελευταίο του διευθυντή Μάνο Αντώναρο, που το είχε αγαπήσει όσο λίγοι ως γιος του Αρχέλαου, έγραφε τεύχος 2454. Είχαν περάσει 2454 εβδομάδες, η διαίρεση βγάζει περίπου 47 χρόνια αλλά η ιστορία του ξεπερνάει τα πενήντα, με ένα μικρό διάλειμμα στα πρώτα χρόνια της Κατοχής. Στην μεταπολεμική Ελλάδα το Ρομάντσο είχε γίνει συνώνυμο του περιοδικού . Σε μία Ελλάδα που διαμόρφωνε αστική κουλτούρα το ψιλικατζίδικο λέγονταν ΕΒΓΑ της γειτονίας, η οδοντόκρεμα Κολυνός και το περιοδικό Ρομάντσο. Romatso2 «Δεν υπήρχε άνθρωπος που να μην το αγόραζε» θυμάται στα 88 του χρόνια σήμερα ο Γιάννης Καιροφύλας, ο «Αθηναιογράφος» του Ρομάντσο και όπως αναφέρει στο WE του news247 «πήγαιναν στο περίπτερο και έλεγαν “πιάσε μου ένα Ρομάντσο” και εννοούσαν ένα οποιοδήποτε περιοδικό». Ποιοι το αγόραζαν; Σύμφωνα με όσα μας αναφέρει ο κ. Καιροφυλάς «είναι μύθος ότι ήταν το περιοδικό για τις κομμώτριες και τις κοπτοραπτούδες, αυτά τα έλεγαν οι των εφημερίδων που ήθελαν να υποβαθμίσουν την ύλη του. Το Ρομάντσο το διάβαζαν όλοι. Από τα λαϊκά κορίτσια μέχρι εισαγγελείς και καθηγητές πανεπιστημίου. Οι τελευταίοι μπορεί να ντρέπονταν λίγο και να το έκρυβαν μέσα στην εφημερίδα ή να είχαν ως δικαιολογία ότι το αγόραζαν για την σύζυγο τους όμως σας πληροφορώ – καθώς συνομιλούσα μαζί τους – ότι ήταν φανατικοί αναγνώστες. Και ξέρετε γιατί; Γιατί εκείνη την εποχή το Ρομάντσο είχε μαζέψει τις καλύτερες πένες στην δημοσιογραφική αγορά. Με το που άνοιγες το περιοδικό στην σελίδα 3 υπήρχε για δεκαετίες το χρονογράφημα του Π. Παλαιολόγου, έγραφε ο Νίκος Τσιφόρος, ο Νίκος Μαράκης, η Μπουκουβάλα – Αναγνώστου και άλλοι πολλοί. Δεν υπήρχε μεγάλη υπογραφή στα έντυπα που να μην πέρασε από το Ρομάντσο». Ψυχή και ιδρυτής του περιοδικού, ο Νίκος Θεοφανίδης που γεννήθηκε το 1901 στο Τσεσμέ της Μικράς Ασίας και από μικρός δούλευε στα τυπογραφία. Μεγαλωμένος ανάμεσα στις μυρωδιές του δημοσιογραφικού χαρτιού, του αντιμονίου και του μελανιού με την κάθοδο του στην Αθήνα καταπιάστηκε με την έκδοση του Ρομάντσου αρχικά σε συνεργασία με τον Σπ. Λαμπαδαρίτη. Το Ρομάντσο ξεκίνησε την πορεία του στις 17 Νοεμβρίου του 1934 και μέχρι το 1942 είχε την μορφή βιβλιοπεριοδικού. Από την αρχή μέχρι το τέλος του φιλοξενούσε μία αυτοτελή ιστορία, ένα ρομάντσο. Μεσούσης της κατοχής θα αλλάξει τον χαρακτήρα του και θα γίνει το περιοδικό ποικίλης ύλης που κυριάρχησε μεταπολεμικά. Αρχικά – και για δύο χρόνια – διευθυντής ανέλαβε ο Απόστολος Μαγγανάρης ο οποίος είχε την «Μάσκα» ενώ στην συνέχεια ανέλαβε ο Μιχάλης Χανούσης ο οποίος το οδήγησε μέχρι και την δεκαετία του ’80. Romatso3 Η κίνηση που έκανε το Ρομάντσο να ξεφύγει από τον ανταγωνιστικό «Θησαυρό» ήταν η μείωση της τιμής του από τις 6 δραχμές στις 3 το 1956. Το τιράζ από τότε και μετά αυξάνονταν με γεωμετρική πρόοδο. Από τα 11.000 φύλλα στα μέσα της δεκαετίας του ’50 έφτασε σταδιακά να αγγίξει και τις 400.000 αντίτυπα όμως για το μεγαλύτερο διάστημα πουλούσε σταθερά πάνω από 300.000 περιοδικά κάθε εβδομάδα. Νούμερα που δεν έπιασε ποτέ κανένα άλλο περιοδικό – και αν δεν απατώμαι και έντυπο – και που το πιθανότερο ότι δεν θα πιάσει ούτε στο μέλλον. Στα περίπτερα της επικράτειας γίνονταν προκρατήσεις σε τεφτέρια ενώ ταξίδευε με αεροπλάνα, τρένα και βαπόρια όπου υπήρχε ελληνισμός στην δεκαετία του ’60. Το Ρομάντσο σε μία εποχή που δεν υπήρχε άλλος τρόπος διασκέδασης και επαφής με τον ελληνικό γραπτό λόγο είχε και τον ρόλο αυτό για τους απόδημους. Romatso5 Η ύλη του ήταν για όλη την οικογένεια. Ο πατέρας θα διάβαζε το «εξωτικό διήγημα» του Νίκου Μαράκη, τις «περιπέτειες του διάσημου κυνηγού Μ. Χιτζ» τα μεταφρασμένα από αμερικανικά περιοδικά αστυνομικά διηγήματα ή τους «Αφανείς ήρωες από την Κατοχή» και τους «Ιππότες των ορέων». Η μητέρα με την σειρά της θα διάβαζε τα αισθηματικά διηγήματα και μυθιστορήματα, τις στήλες ομορφιάς, τις συμβουλές για το νοικοκυριό και την εκλαϊκευμένη ιατρική ενώ τα παιδιά τα παραμύθια και τις χιουμοριστικές στήλες ενώ κοινός τόπος για όλους ήταν το χρονογράφημα του Παλαιολόγου και το ευθυμογράφημα του Τσιφόρου και φυσικά οι γελοιογραφίες με χαρακτηριστικότερη το «Κόμμα των Βαρελοφρόνων» του Π. Παυλίδη και ο Σπαγγοραμένος του Σ. Πολενάκη. Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι το Ρομάντσο δημιούργησε σχολή καθώς έφερε την γελοιογραφία στα περιοδικά την δεκαετία του ’50. Από τις σελίδες του πέρασαν ο Αρχέλαος, ο Βασίλης Χριστοδούλου, ο Παυλίδης, ο Πολενάκης, ο Βλασσόπουλος, ο Μακρής, ο Αναστόπουλος και πολλοί άλλοι. Χαρακτηριστικό ήταν το περιοδικό – πέρα από τις πολλές που είχα διάσπαρτα μέσα στην ύλη του – είχε δώσει το οπισθόφυλλο τους σε ένα σετ από γελοιογραφίες. Στην συνέχεια και όσο μεγάλωνε η διαφημιστική αγορά μεταφέρθηκε στο εσωτερικό οπισθόφυλλο λόγω διαφήμισης και για τον ίδιο λόγο έφυγε και από εκεί και να πάει ως «γελάστε μαζί μας» απέναντι από το εσωτερικό οπισθόφυλλο. Εντύπωση – με βάση τα μεταγενέστερα περιοδικά ποικίλης ύλης – ήταν το εξώφυλλο τουλάχιστον έως και την δεκαετία του ’60: Υπήρχε μόνο ο τίτλος του περιοδικού, η τιμή, ο αύξων αριθμός και το πορτρέτο ενός καλλιτέχνη, Έλληνα η ξένου. Πουθενά ημερομηνία, πουθενά θεματολογία, πουθενά συνέντευξη του προσώπου που έβλεπες στο εξώφυλλο. Το τελευταίο άλλαξε την δεκαετία του ’70 όταν στο δυναμικό του Ρομάντσο προστέθηκε η Κική Σεγδίτσα η οποία πραγματοποιούσε της συνεντεύξεις με το πρόσωπο του εξωφύλλου. Romatso6 Η πτωτική πορεία για το περιοδικό ξεκινάει από τις αρχές της δεκαετίας του ’80. Οι λόγοι,πολλοί. Ο προφανέστερος η γήρανση του ίδιου του εντύπου, των ανθρώπων που το διάβαζαν και αυτών που το δημιουργούσαν. Όπως είπαμε και στην αρχή οι εξελίξεις στον Τύπο ξεπέρασαν το Ρομάντσο και τα άλλα έντυπα της εποχής του. Νέοι δημοσιογραφικοί όμιλοι δημιουργούνταν τόσο στις εφημερίδες όσο και στα περιοδικά. Ως οδοστρωτήρας εμφανίσθηκε και ο φιλόδοξος πρώην διοικητής της Τράπεζας Κρήτης Γιώργος Κοσκωτάς. Δημιούργησε την Γραμμή στην Παλήνη αντέγραψε τα ενημερωτικά, lifestyle, glossy και τηλεοπτικά περιοδικά που κυριαρχούσαν τότε στην Αμερική και στην Ευρώπη. Τα λεφτά που έριχνε για διαφήμιση αλλά και για συμβόλαια με δημοσιογράφους κόντεψαν να τσακίσουν ισχυρούς εκδότες, πόσο μάλλον το ταπεινό πλέον Ρομάντσο. Τον Φεβρουάριο του 1987 θα φύγει από την ζωή ο Νίκος Θεοφανίδης, ο οποίος είχε αποχωρήσει ήδη από τα εκδοτικά από το 1984. Τον Αύγουστο του 1987, οι τίτλοι του Θεοφανίδη (Ρομάντσο, Πάνθεον, Βεντέττα) θα περάσουν στον Δημοσιογραφικό Οργανισμό Λαμπράκη ο οποίος με την σειρά του δεν μπόρεσε να ανατρέψει την πτωτική πορεία του περιοδικού με αποτέλεσμα να προχωρήσει στην οριστική διακοπή της κυκλοφορίας του, πριν από 25 χρόνια, στις 10 Απριλίου του 1990. Το μόνο που έχει μείνει πλέον να κρατάει ζωντανό το όνομα του είναι η αναβίωση ως θερμοκοιτίδα επιχειρήσεων και πολιτιστικό κέντρο των τελευταίων γραφείων και πιεστηρίων του στην οδό Αναξαγόρα. romantso7...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/romantso-to-thriliko-periodiko-ton-rekor/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΠΕΙΤΕ ΚΑΤΙ......